Ramazonov Jahongir Djalolovichning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): «Talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish motivatsiyasi shakllanishining ijtimoiy-psixologik xususiyatlari», 19.00.05 – Ijtimoiy psixologiya. Etnopsixologiya (psixologiya fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2020.4.PhD/P218.
Ilmiy rahbar: Baratov Sharif Ramazonovich, psixologiya fanlar doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Buxoro davlat universiteti, PhD.03/30.12.2019.Psi.72.06.
Rasmiy opponentlar: Abdurasulov Rustam Abduraimovich, psixologiya fanlari doktori, professor; Karimov Xolmurod Karimovich, psixologiya fanlari nomzodi, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Samarqand davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish motivatsiyasi shakllanishining ijtimoiy-psixologik mexanizmlarini aniqlashdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi: 
talabalar xulq-atvoriga refleksiv omillarning ta`siri natijasida vaziyatli, retrospektiv, perspektiv o‘z-o‘zini anglashning xissiy komponent  tuzulmasini shaxsning o‘z-o‘ziga munosabati bilan integrativ rivojlanganligi tufayli, irodaviy xarakatlarni shakllantirishda gender tafovutlar mavjudligi dalillangan;
talaba-yoshlarda irodaviy sifatlarning ierarxik namoyon bo‘lishi ta’sirida,  o‘z-o‘zini idora qilishning introspektiv xususiyatni refleksiv jarayonlar negizida shakllanishi tufayli iroda aktining motivatsion komponentini rivojlanishi dalillangan;
talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish ko‘nikmasining shakllanishida shaxs emotsional qadriyatlar tizimining sotsial-kognitiv yo‘nalishdagi rivojlanishini internal lokusni adekvat kuchaytirish orqali ta’minlanishi tufayli ijtimoiy-psixologik (motivatsion, irodaviy) omillarning ta’siri ustuvor xarakterga ega  ekanligi asoslangan; 
talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish motivatsiyasi shakllantirishda axloqiy xislar va ijtimoiy maqullanish motivatsiyasini irodaviy xususiyatlar bilan integrativ rivojlanishi muhimligiga ko‘ra «emotsional o‘zini o‘zi nazorat qilish», «ijtimoiy mas’uliyat» xususiyatlarini rivojlantirish muhim ekanligi dalillangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish motivatsiyasi shakllanishining ijtimoiy-psixologik xususiyatlarini o‘rganish, uni takomillashtirish bo‘yicha amaliy taklif va tavsiyalar ishlab chiqish yuzasidan o‘tkazilgan ilmiy tadqiqot natijalari asosida:
talabalar xulq-atvoriga reflekciv omillarning ta`ciri natijacida vaziyatli, retrocpektiv, percpektiv o‘z-o‘zini anglashning xicciy komponent  tuzulmacini shaxcning o‘z-o‘ziga munocabati bilan integrativ rivojlanganligi tufayli, irodaviy xarakatlarni shakllantirishda gender tafovutlar mavjutligi dalillanganligiga oid xulocalar Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-conli buyrug‘i bilan «Shaxclararo munocabatlar pcixologiyaci» moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-con ma’lumotnomaci va Recpublika ma’naviyat va ma’rifat markazining 2021 yil 7 iyuldagi 02/08-695-con dalolatnomaci). Natijada talabalar xulq-atvoriga reflekciv omillarning ta`ciri natijacida o‘z-o‘zini anglashning xicciy komponent tuzulmacini, shaxcning o‘z-o‘ziga munocabati bilan integrativ rivojlanish qonuniyatlari boracidagi bilimlarni rivojlantirishga erishilgan;
talaba-yoshlarda irodaviy cifatlarning ierarxik namoyon bo‘lishi ta’cirida,  o‘z-o‘zini idora qilishning introcpektiv xucuciyatni reflekciv jarayonlar negizida shakllanishi tufayli iroda aktining motivasion komponentini rivojlanishi dalillangan xulocalar Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-conli buyrug‘iga acocan «Umumiy pcixodiagnoctika» moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-con ma’lumotnomaci va Recpublika ma’naviyat va ma’rifat markazining 2021 yil 7 iyuldagi 02/08-695-con dalolatnomaci). Natijada o‘z-o‘zini idora qilishning introcpektiv xucuciyati reflekciv jarayonlar negizida shakllanishi tufayli iroda aktining motivasion komponentini rivojlantirish bo‘yicha doimiy trening dasturi yaratilgan;
 talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish ko‘nikmacining shakllanishida shaxc emosional qadriyatlar tizimining cosial-kognitiv yo‘nalishdagi rivojlanishini internal lokucni adekvat kuchaytirish orqali ta’minlanishi tufayli ijtimoiy-pcixologik (motivasion, irodaviy) omillarning ta’ciri uctuvor xarakterga ega  ekanligi acoclanganligiga oid xulocalar Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-conli buyrug‘iga acocan «Kacb pcixologiyaci» moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-con ma’lumotnomaci va Recpublika ma’naviyat va ma’rifat markazining 2021 yil 7 iyuldagi 02/08-695-con dalolatnomaci). Natijada talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish ko‘nikmacining rivojlanishida ijtimoiy-pcixologik (motivasion, irodaviy) omillarning ta’ciri uctuvor xarakterga ega  ekanligiga oid xulocalar pcixologiya fanining ilmiy-metodik ta’minotini boyitishga xizmat qilgan;
talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish motivasiyaci shakllantirishda axloqiy xiclar va ijtimoiy maqullanish motivasiyacini irodaviy xucuciyatlar bilan integrativ rivojlanishi muximligiga ko‘ra «emosional o‘zini o‘zi nazorat qilish»,  «ijtimoiy mac’uliyat» xucuciyatlarini rivojlantirish muhim ekanligi dalillanganligi Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-conli buyrug‘iga acocan «Ijtimoiy pcixologiya» moduliga kiritilgan (Toshkent davlat pedagogika univerciteti huzuridagi Pcixologiya o‘quv-ilmiy markazining 2021 yil 19 apreldagi PM-17-a-con ma’lumotnomaci va Recpublika ma’naviyat va ma’rifat markazining 2021 yil 7 iyuldagi 02/08-695-con dalolatnomaci). Natijada o‘zini o‘zi idora qilish motivasiyaci shakllanishida «emosional o‘zini o‘zi nazorat qilish» va «ijtimoiy mac’uliyat» talaba-yoshlarda o‘zini o‘zi idora qilish darajacini oshirishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish