Sayt test rejimida ishlamoqda

Тошбоева Саидахон Рахмонбердиевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида

I.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятларни ривожлантиришнинг педагогик-психологик хусусиятлари», 19.00.06- Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2024.2.PhD/P955.
Илмий раҳбар: Атабаева Наргис Батировна, психология фанлари доктори(DSc), профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Назаров Акмал Мардонович, психология фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятларни ривожлантиришнинг педагогик-психологик хусусиятларини очиб бериш асосида амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
 бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларидаги ижодий қобилиятларнинг намоён бўлишида шахс қизиқувчанлигининг ташкилотчилик ва мулоқотчанлик сифатларига интеграцияси ижтмоий рефлексияни кучайтириб, фикрлашдаги мураккаблик ва хаёлни интенсив намоён бўлишига олиб келганлиги туфайли  шахс хусусиятлари устувор характерга ега еканлиги асосланган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятларни ривожланишида хаёл ва таваккалчиликка мойилликнинг аналитик ва синтетик, қизиқувчанлик ва қарашлардаги мураккабликнинг реалистик фикрлашга уйғун тарзда педагогик жараёнда намоён бўлиши туфайли тафаккур услуби йетакчи психологик детерминант еканлиги асосланган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг ижодий қобилиятини ривожланишига касбий-педагогик йўналганликнинг таъсири натижасида талабанинг олий интеллектуал ҳисларидан қизиқувчанлиги, таълимий кейсларни ҳал қилишдаги фикрлашнинг мураккаблиги, креатив ғояларни амалга татбиқ етишдаги таваккалчиликка мойилликнинг таълим жараёнида интенсив намоён бўлишига асосланиб, “ўқув-касбий фаолиятга муносабат”нинг устувор характерга ега еканлиги аниқланган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятни ривожлантириш учун креатив фикрларни малакавий амалиётда қўллаш, педагогик-психологик саводхонлик, кузатувчанликни касбий-педагогик йўналганлик негизида шаклланиши муҳимлиги туфайли ижтимоий-когнитив жараёнларга психологик устуворлик бериш зарурати далилланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши:  Бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятларни ривожлантиришнинг педагогик-психологик хусусиятларига оид олинган илмий натижалари асосида:
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларидаги ижодий қобилиятларнинг намоён бўлишида шахс қизиқувчанлигининг ташкилотчилик ва мулоқотчанлик сифатларига интеграцияси ижтмоий рефлексияни кучайтириб фикрлашдаги мураккаблик ва хаёлни интенсив намоён бўлишига олиб келганлиги туфайли  шахс хусусиятлари устувор ҳарактерга ега еканлиги асосланганлигига оид маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 13-сентябрдаги ПМ-196 сон буйруғи билан  «Онтогенез психологияси. Дифференсиал психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 18-сентябрдаги ПМ-196 а сон маълумотнома). Натижада бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг ижодий қобилиятларини ривожлантиришнинг педагогик-психологик имкониятлари тахлил етиш имконияти яратилган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятларни ривожланишда хаёл ва таваккалчиликка мойилликнинг аналитик ва синтетик, қизиқувчанлик ва қарашлардаги мураккабликнинг реалистик фикрлашга уйғун тарзда педагогик жараёнда намоён бўлиши туфайли тафаккур услуби йетакчи психологик детерминант еканлиги асосланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 13-сентябрдаги ПМ-196 сон буйруғи билан  «Онтогенез психологияси. Дифференсиал психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 18-сентябрдаги ПМ-196 а сон маълумотнома). Натижада олий таълим муассасаларининг амалиётда иштирок етаётган талабаларини ижодий қобилиятлари ривожлантириш мезонларини тадқиқ етиш имконияти асослаб берилган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларининг ижодий қобилиятини ривожланишига касбий-педагогик йўналганликнинг таъсири натижасида талабанинг олий интеллектуал ҳисларидан қизиқувчанлиги, таълимий кейсларни ҳал қилишдаги фикрлашнинг мураккаблиги, креатив ғояларни амалга тадбиқ етишдаги таваккалчиликка мойилликнинг таълим жараёнида интенсив намоён бўлишига асосланиб, “ўқув-касбий фаолиятга муносабат”нинг устувор ҳарактерга ега еканлиги аниқланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 13-сентябрдаги ПМ-196 сон буйруғи билан  «Онтогенез психологияси. Дифференсиал психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 18-сентябрдаги ПМ-196 а сон маълумотнома). Натижада бошланғич синф ўқитувчиларининг ижодий қобилиятларини ривожланишига касбга бўлган муносабатнинг таъсирини аниқлаштирилган.
бўлажак бошланғич синф ўқитувчиларида ижодий қобилиятни ривожлантириш учун креатив фикрларни малакавий амалиётда қўллаш, педагогик-психологик саводхонлик, кузатувчанликни касбий-педагогик йўналганлик негизида шаклланиши муҳимлиги туфайли ижтимоий-когнитив жараёнларга психологик устуворлик бериш зарурати далилланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 13-сентябрдаги ПМ-196 сон буйруғи билан  «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 18-сентябрдаги ПМ-196 а сон маълумотнома). Натижада малакавий амалиёт жараёнида талабаларни ижодий қобилиятларини ривожлантириш модели такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish