Sayt test rejimida ishlamoqda

Каримжанов Отабек Абдуғаффор ўғлининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Малака ошириш курсларида тингловчиларнинг ахборотлар билан ишлаш компетентлигини ривожлантириш (олий таълим муассасалари мисолида)”, 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2018.1.PhD/Ped490.
Илмий раҳбар: Бегимкулов Узокбой Шоимкулович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Ибрагимов Холбой Ибрагимович, педагогика фанлари доктори, профессор; Эркабоева Нигора Шерматовна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Наманган давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасалари педагог кадрлари малакасини ошириш курсларида тингловчиларнинг ахборотлар билан ишлаш компетентлигини ривожлантириш бўйича таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқаришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
тингловчиларнинг ахборотлар билан ишлаш компетентлиги касбий фаолиятга алоқадор ташкилий компонентларни мазмунли-акмеологик  ва дидактик алгоритмга мутаносиб тарзда қўллаш асосида такомиллаштирилган;
малака ошириш курсларида тингловчиларнинг интеллектуал ҳаракатчанлиги ўқитувчининг ўзини ўзи фаоллаштиришнинг акмеологик, шахсга йўналтирилган эҳтиёжлари индивидуал таълим траекторияларини башоратли, белгилаш асосида ривожлантирилган;
малака ошириш курсларида тингловчиларнинг ахборотлар билан ишлаш бўйича компетентлигини ривожлантириш модели ўқув жараёни субъектларининг акмеологик, ўзгарувчанлик самарадорлигини оширишнинг амалий-технологик тизимини ижтимоий-иқтисодий ривожлантиришнинг янги векторига моделлаштириш асосида такомиллаштирилган;
малака ошириш курслари тингловчиларининг ахборотлар билан ишлаш кўникмалари ижодий фикрлаш, коммуникатив диалог ва акс этувчи қобилиятларни ривожлантиришга педагогик таъсир воситалари таркибини вақтинчалик ва фазовий чегараларни белгилаш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Малака ошириш курсларида тингловчиларнинг ахборотлар билан ишлаш компетентлилигини ривожлантириш юзасидан ишлаб чиқилган услубий ва амалий таклифлар асосида:
тингловчиларнинг малака ошириш курсларида ахборотлар билан ишлаш компетентлигини ривожлантириш мезонлари (мотивацион, когнитив ва фаолиятли-рефлексив)ни ўқитувчининг таянч, хусусий, ва методик компетентлигини диагностик лойиҳалашга оид таклифлар олий таълим муассасалари педагог кадрларининг малакасини ошириш мазмуни ва сифатига қўйиладиган ДТС ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 18 декабрдаги 89-03-5349-сон маълумотномаси). Натижада, назарий-методологик ҳамда педагогик-психологик таҳлил этиш ҳисобига тингловчиларда ахборотлар билан ишлаш компетентлигини ривожлантириш босқичларини такомиллаштирилган;
малака ошириш курсларида ахборотлар билан ишлаш босқичлари даврийлиги прогностик методларни такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида 2018-2020 йилларда бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли «Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш» мавзусидаги амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 18 декабрдаги 89-03-5349-сон маълумотномаси). Натижада, ахборотлар билан ишлаш компетентлилигини прогностик методларни такомиллаштириш ҳисобига дидактик ва ўқув-услубий мажмуаларни такомиллаштириш имконияти яратилган.
малака ошириш курслари ўқув модуллари мазмуни табиий ва виртуал муҳит шакллари мотивацион модулли ёндашув ҳамда малака ошириш курсларида ахборотлар билан ишлаш бўйича компетентлигини ривожлантириш моделини такомиллаштиришга оид  таклифлар “Умумий педагогика” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 18 декабрдаги 89-03-5349-сон маълумотномаси). Натижада малака ошириш курсининг ўқув модуллари мазмунини дидактик воситалар асосида такомиллаштириш ҳисобига тингловчиларда ахборотлар билан ишлашнинг диагностик тизими такомиллаштирилган.

 

Yangiliklarga obuna bo‘lish