Matyakubov Ikrom Botirovichnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ixtisosligi (pedagogika fanlari). 
        Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2017.3.PhD/Ped191.
        Ilmiy rahbar: Abdullaev Diyor Nodirjon o‘g‘li, tarix fanlari doktori (DSc).
        Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti 
        IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01
        Rasmiy opponentlar: Panjiev Qurbonniyoz Berdievich, pedagogika fanlar doktori, professor; Abdug‘aniev Ozod Tursunboevich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
        Yetakchi tashkilot: Andijon davlat pedagogika instituti.
        Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.    
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari bilish darajasining motivatsion, kognitiv va metodik ko‘rsatkichlarini rivojlantirish bosqichlari hamda manbalardan olingan bilimlarini qayta ishlash va xulosa chiqarishga moylligini qiyosiy  tasniflash asosida aniqlangan;
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish modeli madaniyat va qadriyatlar tanqidiy va ijodiy fikrlash kommunikativ dialog, ijodiy va aks etuvchi jihatlarini o‘zaro muvofiqlashtirish hamda ijtimoiy tizimlarni uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi tarixiy bilim va dunyoqarashni ta’limiy maqsadlarga mos ravishda uyg‘unlashtirish hamda bashoratni shaxsiy optemologik faoliyatni ilmiy, uslubiy va amaliy g‘oyalarini birlashtirish asosida takomillashtirilgan.
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi samaradorligi ilmiy va g‘oyaviylikni innovatsion muhitda klassifikatsiyalash hamda tarixiy jarayonlarni his-tuyg‘ularga mosligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV.Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi asosida talabalarining  umummadaniy  kompetensiyasini takomillashtirish yuzasidan ishlab chiqilgan tadqiqot natijalari:
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari bilish darajasining motivatsion, kognitiv va metodik ko‘rsatkichlarini rivojlantirish bosqichlari hamda manbalardan olingan bilimlarini qayta ishlash va xulosa chiqarishga moylligini qiyosiy  tasniflash asosida aniqlash bo‘yicha tavsiyalar “O‘rganilayotgan mamlakatlar tarixi”  nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7563/04 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik komponentlari, ilmiy metodik asoslarini tizimlashtirishga erishilgan;
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish modeli madaniyat va qadriyatlar tanqidiy va ijodiy fikrlash kommunikativ dialog, ijodiy va aks etuvchi jihatlarini o‘zaro muvofiqlashtirish hamda strategik o‘yinli vaziyatlar va ijtimoiy tizimlarni uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilganga oid takliflar “O‘rganilayotgan mamlakatlar tarixi”  nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7563/04 raqamli nashr ruxsatnomasi).  Natijada Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish imkoni kengaytirilgan;
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi tarixiy bilim va dunyoqarashni ta’limiy maqsadlarga mos ravishda uyg‘unlashtirish hamda bashoratni shaxsiy optemologik faoliyatni ilmiy, uslubiy va amaliy g‘oyalarini birlashtirish asosida  takomillashtirishga oid tavsiyalar  “O‘rganilayotgan mamlakatlar tarixi”  nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7563/04 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish diagnostikasi shakllantirilgan;
Xitoy tarixini o‘qitish asosida talabalarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi samaradorligi ilmiy va g‘oyaviylikni innovatsion muhitda klassifikatsiyalash hamda tarixiy jarayonlarni his-tuyg‘ularga mosligini ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar “O‘rganilayotgan mamlakatlar tarixi”  nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7563/04 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada mazkur parametrlar xitoy tili o‘qituvchilarini tayyorlovchi OTMlarda bitiruvchilarning malaka talablarini takomillashtirishga hamda ta’lim sifatini oshirishga xizmat qilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish