Ibraymov Iklasbay Erejepovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi):
“Integratsiyalashgan ta’lim texnologiyalari asosida talabalarning kreativ kompetensiyalarini rivojlantirish”, 13.00.01–Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2025.1.PhD/Ped6082
Ilmiy rahbar: Karlibaeva Guljaxan Ermekbaevna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Nukus davlat pedagogika insituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Nukus davlat pedagogika instituti, DSc.03/30.12.2019.Ped.34.01.
Rasmiy opponentlar: Adizov Baxtiyor Raxmonovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Pirniyazov Iskender Kudiyarovich, pedagogika fanlari nomzodi, dotsenti. 
Yetakchi tashkilot: Urganch davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi integratsiyalashgan ta’lim texnologiyalari asosida talabalarning kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishga doir taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalar kreativligini integratsiyalashgan ta’lim texnologiyalari asosida rivojlantirishda kompetensiyaviy yondashuvini (adaptiv, yo‘naltiruvchi, izlanuvchi, interfaol) tatbiq etishning pedagogik asoslari aniqlashtirilgan;
talabalar kreativ kompetensiyalarini rivojlantirish interfaol metodlar (muammoli, omega-xarita, fikrlarning shiddatli hujumi, Droodle, Klaster)ning pedagogik taʼsirchanlik imkoniyatlari o‘qituvchining boshqaruvchi, so‘naltiruvchi va kuzatuvchi harakatlar mazmuni takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik shart-sharoitlari talabalar intellektual faoliyatini (shaxsiy-kreativ, funksional-kreativ, kreativ faoliyat) samarali tashkil etishga va o‘qituvchilarni ushbu jarayonga tayyorlashga yordam beradigan taʼlimiy muhitni yaratish asosida takomillashtirilgan;
talabalar kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishning tashkiliy-pedagogik jarayonlari ijodiy faoliyatga yo‘naltirilgan integrativ yondashuv yondashuv va nostandart topshiriq (reproduktiv, produktiv, qisman-izlanuvchan, kreativ)lar ishlab chiqish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Integratsiyalashgan ta’lim texnologiyalari asosida talabalarning kreativ kompetensiyalarini rivojlantirish bo’uisha olingan natijalar asosida:
talabalar kreativligini integratsiyalashgan ta’lim texnologiyalari asosida rivojlantirishda kompetensiyaviy yondashuvini (adaptiv, yo‘naltiruvchi, izlanuvchi, interfaol) tatbiq etishning pedagogik asoslarini aniqlshtirishga doir taklif va tavsiyalardan “Tarbiuaviu ishlar metodikasi” nomli darsligini yaratishda foydalanilgan (Guliston davlat universitetining 2023-yil 30-sentyabdagi 156-sonli buyug‘i; 156-05 raqamli ruxsatnomasi) foudalanilgan. Natijada, talabalarning kreativ komretensiualarini rivojlantirish xususiyatlarini o‘rganish imkoni kengaytirilgan.
talabalar kreativ kompetensiyalarini rivojlantirish interfaol metodlar (muammoli, omega-xarita, fikrlarning shiddatli hujumi, Droodle, Klaster)ning pedagogik taʼsirchanlik imkoniyatlari o‘qituvchining boshqaruvchi, yoʻnaltiruvchi va kuzatuvchi harakatlar mazmunini takomillashtirishga oid tavsiualar Toshkent davlat pedagogika universitetining PZ-20170923121 raqamli “Shaxs tarbiyasida milliy xususiyatlarni tadqiq etilishning metodologik asoslarini takomillashtirish”(2017-2020 yy.) mavzusidagi loyihani bajarishda foydalanilan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 21-oktyabrdagi 11-05-6009/04-sonli dalolatnomasi).  Natijada, kreativ kompetensiya tushunchalarning mazmuni, talabalarning kreativ komretensiualarini rivojlantirish mazmuni takomillashtirilgan.
talabalarning kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik shart-sharoitlari talabalar intellektual faoliyatini (shaxsiy-kreativ, funksional-kreativ, kreativ faoliyat) samarali tashkil etishga va o‘qituvchilarni ushbu jarayonga tayyorlashga yordam beradigan taʼlimiy muhitni yaratish asosida takomillashtirish hamda talabalar kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishning tashkiliy-pedagogik jarayonlari ijodiy faoliyatga yo‘naltirilgan integrativ yondashuv va nostandart topshiriq (reproduktiv, produktiv, qisman-izlanuvchi, kreativ)lar ishlab chiqish asosida takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalardan “Tarbiuaviu ishlar metodikasi” nomli darsligini yaratishda foydalanilgan (Guliston  davlat universitetining 2023-yil 30-sentyabdagi 156-sonli buyug‘i; 156-05 raqamli ruxsatnomasi) foydalanilgan. Natijada, talabalar kreativ kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik shartlarini nazariy va tajriba-sinov asosida uning samaradorligini baholashga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish