Tadjimatova Xosiyatxon Botirjon qizining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish metodikasi” 13.00.06 – Raqamli ta’lim nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped8009.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Abduvalieva Dilsora Nodirjon qizi, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Sultonova O‘g‘iloy Nabievna, pedagogika fanlari doktori; Abdullaev Botir Bahtiyorovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari innovatsion yondashuvlar, integratsiyalashgan va interfaol ta’lim texnologiyalari, zamonaviy axborot vositalaridan foydalanish hamda metodik kompetentlik, kompetensiyalarni ijodiy qayta ishlash va ulardan samarali foydalanish malakalarini rivojlantirish asosida aniqlashtirilgan.
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik jarayoni metodik strategiyalardan ratsional foydalanishga qaratilgan raqamli platformalar va vositalarni qiyosiy loyihalash hamda refleksiv va kollaborativ yondashuvga ko‘ra ijodiy tafakkur va madaniyatlararo kommunikatsiya ko‘nikmalarni rivojlantirishga ustuvorlik berish takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish metodikasi zamonaviy raqamli vositalar va platformalarning didaktik-rivojlantiruvchi xususiyatlaringdan samarali foydalanish hamda ta’lim jarayonida innovatsion texnologiyalarni integratsiyalash, ijodiy va kognitiv malakalarini oshirishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish mazmuni kasbiy faoliyat natijalariga ta’siri darajasini eksperimental ravishda aniqlash hamda tashabbuskorlik, hamkorlik, o‘z-o‘zini rivojlantirishga qaratilgan shaxsiy sifatlar dinamik intensivligini diagnostik prognozlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish metodikasiga oid tadqiqotning ilmiy natijalari asosida:
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari innovatsion yondashuvlar, integratsiyalashgan va interfaol ta’lim texnologiyalari, zamonaviy axborot vositalaridan foydalanish hamda metodik kompetentlik, kompetensiyalarni ijodiy qayta ishlash va ulardan samarali foydalanish malakalarini rivojlantirish asosida aniqlashtirishga oid takliflar  “Matematika va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7580/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, ta’lim mazmunini  takomillashtirish hamda bo‘lajak o‘qituvchilarining bilim darajasini oshirishga erishilgan.
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik jarayoni metodik strategiyalardan ratsional foydalanishga qaratilgan raqamli platformalar va vositalarni qiyosiy loyihalash hamda refleksiv va kollaborativ yondashuvga ko‘ra ijodiy tafakkur va madaniyatlararo kommunikatsiya ko‘nikmalarni rivojlantirishga ustuvorlik berish takomillashtirishga oid takliflar “Matematika va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7580/04 raqamli dalolatnomasi). Bo‘lajak o‘qituvchilarining umummadaniy kompetensiyasini   rivojlantirishni electron dasturiy ta’minotini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish metodikasi zamonaviy raqamli vositalar va platformalarning didaktik-rivojlantiruvchi xususiyatlaringdan samarali foydalanish hamda ta’lim jarayonida innovatsion texnologiyalarni integratsiyalash, ijodiy va kognitiv malakalarini oshirishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Matematika va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7580/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, ta’lim mazmunini  takomillashtirish va bo‘lajak o‘qituvchilarining umummadaniy kompetensiyasini   rivojlantirishga o‘rgatish imkoni oshirilgan.
bo‘lajak o‘qituvchilarning umummadaniy kompensiyalarini rivojlantiruvchi pedagogik dasturiy ta’minotni takomillashtirish mazmuni kasbiy faoliyat natijalariga ta’siri darajasini eksperimental ravishda aniqlash hamda tashabbuskorlik, hamkorlik, o‘z-o‘zini rivojlantirishga qaratilgan shaxsiy sifatlar dinamik intensivligini diagnostik prognozlash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Matematika va uni o‘qitish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining  2024-yil 28-dekabrdagi 11-05-7580/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada pedagogika oliy ta’lim tashkilotlarida o‘quv faoliyatida bo‘lajak o‘qituvchining umummadaniy kompetensiyasi rivojlantirishga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish