Сафаева Ирода Абдумуратовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармогʻи): «Мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари», 19.00.06 - Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.2.PhD/P954.
Илмий раҳбар: Якубова Гузал Асатуллаевна, психология фанлар доктори, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Шоназаров Асрор Махмаисоивич, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусиятларини очиб бериш ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни психологик хусусиятлари шахслараро муносабатлардаги эмосионал интеллект, шахснинг ўзигга бўлган муносабати, ўзини эмосионал қабул қилишига асосланиб меҳнат тажрибасига боғлиқ динамик ривожланишга эга эканлиги исботланган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатлари педагогик жараёндаги ахлоқий-эстетик вазиятлардаги рефлекция, интуисия, алтруистик туйғулар ижтимоий-персепсия, коммуникативлик, ўзига бўлган ишончни ривожланишига олиб келганлиги туфайли касбий фаолиятда шахснинг ахлоқий-этик масъулиятига боғлиқ ифодаланиши далилланган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатлари “инсон-инсон” муносабатлари тизимида ижтимоий персепсияни самимийлик, ўзини идора қилиш, коммуникативликнинг ўзини қабул қилишга интегратив ифодаланиши туфайли шахснинг ўзига бўлган муносабатига боғлиқ намоён бўлиши далилланган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатларини ривожлантиришда шахслараро эмосионал интнллект, коммуникатив компетентликни намоён бўлишига устуворлик бериш муҳимлиги туфайли шахснинг ўзини бошқариш кўникмаларига интегратив таъсир этиш зарурати асосланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусийтларига оид муаммони тадқиқ этиш натижасида:
мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни психологик хусусиятлари шахслараро муносабатлардаги эмосионал интеллект, шахснинг ўзигга бўлган муносабати, ўзини эмосионал қабул қилишига асосланиб меҳнат тажрибасига боғлиқ динамик ривожланишга эга эканлиги исботланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 сон буйруғи билан “Онтогенез психологияси. Дифференциал психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 13-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни ривожлантиришнинг психологик имкониятларини таҳлил қилиш имконияти яратилган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатлари педагогик жараёндаги ахлоқий-эстетик вазиятлардаги рефлекция, интуисия, алтруистик туйғулар ижтимоий-персепсия, коммуникативлик, ўзига бўлган ишончни ривожланишига олиб келганлиги туфайли касбий фаолиятда шахснинг ахлоқий-этик масъулиятига боғлиқ ифодаланиши далилланган маълумотлар маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 сон буйруғи билан “Онтогенез психологияси. Дифференциал психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 13-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим ташкилоти директорларида шахсий сифатларни ривожлантиришнинг ўзига хос механизмлари очиб берилган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатлари “инсон-инсон” муносабатлари тизимида ижтимоий персепсияни самимийлик, ўзини идора қилиш, коммуникативликнинг ўзини қабул қилишга интегратив ифодаланиши туфайли шахснинг ўзига бўлган муносабатига боғлиқ намоён бўлиши далилланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 сон буйруғи билан “Онтогенез психологияси. Дифференциал психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 13-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатларини ривожланишига шахснинг ўзига бўлган муносабатини таъсири очиб берилган;
мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатларини ривожлантиришда шахслараро эмосионал интнллект, коммуникатив компетентликни намоён бўлишига устуворлик бериш муҳимлиги туфайли шахснинг ўзини бошқариш кўникмаларига интегратив таъсир этиш зарурати асосланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2024-йил 10-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 сон буйруғи билан “Психокоррексия” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2024-йил 13-ноябрдаги ПМ-ПМ-254 а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим муассасаси директорларининг шахсий сифатларини ривожлантиришнинг психокоррексион модели ишлаб чиқилган.