Farmonova Madina Azamovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I.Umumiy ma’lumot.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Oliy ta’lim muassasalarida botanika fanini o‘qitishda mobil ilovalardan foydalanish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (biologiya) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.1.PhD/Ped3189.
Ilmiy rahbar: Rashidov Negmurod Elmurodovich, biologiya fanlari nomzodi, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi (muassasalar), IK raqami: Buxoro davlat universiteti, PhD.03/30.12.2019.B.72.02.
Rasmiy opponentlar: Jo‘raev Husniddin Oltinboevich, pedagogika fanlari doktori, professor; Qoraxonova Lobarxon Musaxonovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi oliy ta’lim muassasalarida botanika fanini o‘qitishda mobil ilovalardan foydalanish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak biologiya fani o‘qituvchilarining intelektual ko‘nikmalarini (analiz, sintez, abstraktlashtirish, konkretlashtirish va umumlashtirish) rivojlantiruvchi mobil ilova tasniflari avtomatlashgan mobil ilovali nazorat qiluvchi, grafik axborotli, ovozli audio yozuvli va integrativ elektron ta’lim resurslarini yaratuvchi vositalar orqali botanika fanni o‘qitishning o‘ziga xos xususiyatlari aniqlashtirilgan;
ta’lim jarayonini mobil ilovali vositalar asosida amalga oshirishda botanika fanidan talabalarning prezi bilimlari rivojlantirish qonuniyatlariga asoslangan, ergonomik ko‘rsatkichlarni his qilish, mustaqil ta’limni tashkil etishga qaratilgan audio va vizual materiallar hamda animatsiyalardan foydalanish orqali o‘qitish metodikasi mazmunan takomillashtirilgan;
talabalarni kasbiy faoliyatga tayyorlashning pedagogik shart-sharoitlari, bilishga bo‘lgan intuisiyasini innovatsion mobilik va liberallik tamoyillari hamda evristik yondashuvlardan foydalanib rivojlantirishda, mobil ta’lim uchun “Android” tizimida ishlovchi ilovalar orqali o‘quv jarayonini amalga oshirish modeli mantiqiy-loyihalash usuli asosida takomillashtirilgan;
mobil ta’lim texnologiyalaridan foydalanib o‘z-o‘zini rivojlantirishga asoslangan taqqoslash hamda strategik prognozlashga qaratilgan talabalarning dars va darsdan tashqari ta’lim jarayonida foydalanuvchi interfeysini yaratuvchi kvalimetrik parametrlar asosida ta’limiy axborotlarni modernizatsiyalash shakllariga ustuvorlik berish orqali botanika fanini o‘qitish samaradorligi asoslangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Oliy ta’lim muassasalarida botanika fanini o‘qitishda mobil ilovalardan foydalanish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tadqiqot natijalari asosida:
bo‘lajak biologiya fani o‘qituvchilarining intelektual ko‘nikmalarini (analiz, sintez, abstraktlashtirish, konkretlashtirish va umumlashtirish) rivojlantiruvchi mobil ilova tasniflari avtomatlashgan mobil ilovali nazorat qiluvchi, grafik axborotli, ovozli audio yozuvli va integrativ elektron ta’lim resurslarini yaratuvchi vositalar orqali botanika fanni o‘qitishning o‘ziga xos xususiyatlari aniqlashtirishga oid nazariyalar “Botanika” nomli elektron darslik mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus talim vazirligining 2023-yil 29-maydagi 232-son buyrug‘i, 232-548-raqamli nashr guvohnomasi) Natijada, botanika fanini o‘zlashtirish samaradorligini oshirishga erishilgan;
ta’lim jarayonini mobil ilovali vositalar asosida amalga oshirishda botanika fanidan talabalarning prezi bilimlari rivojlantirish qonuniyatlariga asoslangan, ergonomik ko‘rsatkichlarni his qilish, mustaqil ta’limni tashkil etishga qaratilgan audio va vizual materiallar hamda animatsiyalardan foydalanish orqali o‘qitish metodikasi mazmunan takomillashtirishga oid ma’lumotlar “Botanika (mobil ilovalar asosida o‘qitish metodikasi)” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus talim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i, 302-0191-raqamli nashr guvohnomasi). Natijada, talabalarni mutaxassislikka oid bilimlarni o‘quv mashg‘ulotlaridan tashqari vaqtda mustahkamlash orqali Botanika fanini o‘qitish samaradorligini oshirish va olingan bilimlarni real vaziyatlarda qo‘llash imkoniyati rivojlangan;
mobil ta’lim texnologiyalaridan foydalanib o‘z-o‘zini rivojlantirishga asoslangan taqqoslash hamda strategik prognozlashga qaratilgan talabalarning dars va darsdan tashqari ta’lim jarayonida foydalanuvchi interfeysini yaratuvchi kvalimetrik parametrlar asosida ta’limiy axborotlarni modernizatsiyalash shakllariga ustuvorlik berish orqali botanika fanini o‘qitishga oid metodik tavsiyalar “Botanika” nomli elektron darslik mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus talim vazirligining 2023-yil 29-maydagi 232-son buyrug‘i, 232-548-raqamli nashr guvohnomasi) Natijada, talabalarning botanika fanini o‘zlashtirish ko‘nikmalarini rivojlantirish orqali innovatsion faoliyatga tayyorgarlik darajalari rivojlantirilgan.