Kirgizova Nargiza Xudayberdievnaning
 falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri: “Texnologiya fanidan to‘garak mashg‘ulotlarida o‘quvchilarning kreativligini ergonomik yondashuv asosida takomillashtirish”, 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.1PhD/Ped4492.
Ilmiy rahbar: Abdullaev Safibullo Xabibullaevich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Namangan davlat universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Namangan to‘qimachilik sanoati instituti, PhD.03/04.10.2023.T.174.01 raqamli ilmiy kengash asosida tuzilgan bir martalik ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Xonboboev Xakimjon Ikromovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Maqsudov Nabijon Boxodirovich, texnika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.    
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi ergonomik yondashuv asosida texnologiya fani to‘garak mashg‘ulotlari jarayonida o‘quvchilarining kreativligini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
kreativlik o‘quvchilarning yosh va individual o‘ziga xosliklari uyg‘unlashuvi pedagogik axborot komponentlari uchun barqaror motivni (o‘zni-o‘zi anglash, bilimlarni qo‘llash, muvaffaqiyatga erishish, ijtimoiy faollik) shakillantirish, kasbiy faoliyat natijaviyligini belgilovchi bilim, ko‘nikmalar va malakalarni (kognitiv, individual, samarali-operativ motevasion-shahsiy, kreativ) ergonomik yondashuv asosida aniqlashtirilgan;
o‘quvchilarda kreativivlikni takomillashtirish texnologiyasi kreativ va tanqidiy fikrlashning taksonomik parametrlariga muvofiq ravishda topshiriqlarning qiyinlik darajasiga ko‘ra shartli uch guruhiga doir pedagogik texnikalarni texnologiya ta’limining identiv maqsadlari asosida kasbiy ko‘nikmalarni amaliy ta’minlashga yo‘naltirilgan potensial imkoniyatlarini adaptiv loyihalash asosida takomillashtirilgan;
texnologiya fanidan to‘garak mashg‘ulotlarida o‘quvchilarning kreativligini modeli didaktik bosqichlar vositasida texnologiya fani to‘garak mashg‘ulotlarida kreativlikni takomillashtirish xaritasini ishlab chiqish orqali ochib berilgan;
to‘garak mashg‘ulotlari jarayonida o‘quvchilar kreativligini namoyon bo‘lishi ijodiy o‘quv faoliyati samaradorligini optimallashtirish va takomillashtirish imkoniyatlarini innovatsiyon tashkil etish, o‘quvchilar ilmiy dunyoqarashlarini shakllanish va rivojlantirish kompyuterlashtirish va ergonomik parametrlarni birlashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Texnologiya fanidan to‘garak mashg‘ulotlarida o‘quvchilarning kreativligini ergonomik yondashuv asosida takomillashtirish jarayonida olingan ilmiy natijalar asosida:
kreativlik o‘quvchilarning yosh va individual o‘ziga xosliklari uyg‘unlashuvi pedagogik axborot komponentlari uchun barqaror motivni(o‘zni-o‘zi anglash, bilimlarni qo‘llash, muvaffaqiyatga erishish, ijtimoiy faollik) shakillantirish, kasbiy faoliyat natijaviyligini belgilovchi bilim, ko‘nikmalar va malakalarni (kognitiv, individual, samarali-operativ motevasion-shahsiy, kreativ) ergonomik yondashuv asosida aniqlashtirishga oid tavsiyalar  2022-yil 27-sentyabrdagi Xalq deputatlari Namangan viloyat kengashi huzuridagi ijtimoiy sheriklik bo‘yicha jamoat komissiyasining 3/1-son qarori bilan “Hunarmandlar inson qadri uchun xizmatda” nomli loyiha doirasida foydalanilgan (Nizomiy nomidagi TDPUning 2023-yil 23-oktyabrdagi 02-07-4757/04-son dalolatnomasi). Natijada umumiy o‘rta  ta’lim tizimida o‘quvchilarni kreativligini rivojlantirish va ergonomik talablar asosida uni mazmunan-texnologik va uslubiy ta’minlash modelini ishlab chiqish metodikasini nazariy-metodologik asoslarini tahlil qilish imkoni oshirilgan;
o‘quvchilarda kreativivlikni takomillashtirish texnologiyasi kreativ va tanqidiy fikrlashning taksonomik parametrlariga muvofiq ravishda topshiriqlarning qiyinlik darajasiga ko‘ra shartli uch guruhiga doir pedagogik texnikalarni texnologiya ta’limining identiv maqsadlari asosida kasbiy ko‘nikmalarni amaliy ta’minlashga yo‘naltirilgan potensial imkoniyatlarini adaptiv loyihalash asosida takomillashtirilgan takomillashtirishga oid xulosalar “Qalb - mehri” ayollar va ularning oilalarini ijtimoiy-huquqiy qo‘llab-quvvatlash markazining 2021-yil 1-noyabrdan 2023-yil 30-aprelgacha Oliy majlis jamoat fondi tomonidan “Ayollarni tayziq va zo‘ravonlikdan himoya qilish hamda gender tengligi to‘g‘risida”gi qonunlarning ijrosini bajarilishini targ‘ib qilishning innovatsion usullari nomli grant loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi TDPUning 2023-yil 23-oktyabrdagi 02-07-4757/04-sonli dalolatnomasi). Natijada o‘quvchilarning kreativ salohiyati darajasiga axborotlashtirilgan ish joyi ta’sirini ergonomik yondashuv nuqtai nazaridan aniqlash irnkoni kengaytirilgan;
texnologiya fanidan to‘garak mashg‘ulotlarida o‘quvchilarning kreativligini modeli didaktik bosqichlar vositasida texnologiya fani to‘garak mashg‘ulotlarida kreativlikni takomillashtirish xaritasi ishlab chiqishga oid takliflar O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlis huzuridagi “Nodavlat notijorat tashkilotlarini va fuqarolik institutlarini qo‘llab-quvvatlash jamoat fondi” tomonidan moliyalashtirilgan Namangan viloyati “G‘urumsaroy” xalq hunarmandchiligi va kasb-hunarga o‘rgatish markazida 2023-yil davomida bajarilgan “Yangi O‘zbekistonda G‘urumsaroy kulolchilik an’anasi” nomli grant loyihasi doirasida  belgilangan  vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi TDPUning 2023-yil 23-oktyabrdagi 02-07-4757/04-sonli dalolatnomasi). Natijada kompyuterlashtirish va ergonomik parametrlarni birlashtirish asosida o‘quvchilarni kreativligini namoyon bo‘lishini aniqlashga sharoit yaratilgan;
to‘garak mashg‘ulotlari jarayonida o‘quvchilar kreativligini namoyon bo‘lishi ijodiy o‘quv faoliyati samaradorligini optimallashtirish va takomillashtirish imkoniyatlarini innovatsiyon tashkil etish, o‘quvchilar ilmiy dunyoqarashlarini shakllanish va rivojlantirish kompyuterlashtirish va ergonomik parametrlarni birlashtirish asosida takomillashtirishga oid xulosalar O‘zbekiston ayollar va qizlar uyushmasi Namangan viloyati hududiy bo‘limining 2022-yil 1-noyabrdan 2023-yil 30-aprelgacha 02-01/33-raqamli   “Xotin-qizlarning asosiy hayotiy qadriyatlariga erishish yoʻllarining sotsiologik tadqiqi” nomli grant loyihasi doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining 2023-yil 30-noyabrdagi 04-02/3-1384-son ma’lumotnomasi). Natijada ijodiy o‘quv faoliyati samaradorligini optimallashtirish va takomillashtirish imkoniyatlarini aniqlashga imkoni yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish