Shabdullaeva Lazokatxon Orifbekovnaning
Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilimiy daraja beradigan fan tarmog‘i nomi): “Al-Buxoriy asarlari vositasida talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirish metodikasi (Umumiy pedagogika fani misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.2.PhD/Ped7953.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Nasiba Juraevna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilayotgan muassasa nomi: Andijon davlat pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rstayotgan muassasa nomi, IKraqami: Andijon davlat pedagogika instituti, PhD.03/05.05.2023.Ped.166.01.
Rasmiy opponentlar: Artiqova Muhayyo Botiralievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Xujamberdieva Shaxnoza Kupaysinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Toshkent davlat sharqshunoslik universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi al-Buxoriy asarlari vositasida talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishning nazariy va amaliy jihatlarini baholash, o‘qitish metodikasini takomillashtirish samaradorligini oshirishga doir taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishda Imom al-Buxoriy asarlarining ijtimoiy-pedagogik imkoniyatlari tarixiylik, madaniyat bilan uyg‘unlik tamoyillarini talabalarning erkin-izlanuvchilik faoliyatiga qadriyatlilik ustuvor-ligida singdirish asosida aniqlashtirilgan;
Imom al-Buxoriy asarlari vositasida milliy iftixor tuyg‘usini rivojlan-tirishning tashkiliy-metodik modeli talabalarda ahloqiy ko‘rsatmalarni barqaror-lashtiruvchi didaktik birliklarni ma'naviy tarbiya jarayoni subektlari funksiyalari bilan optimallashuvini integrativ muhitda ta'minlash asosida takomillashtirilgan;
Imom al-Buxoriy asarlari vositasida talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirish texnologiyalari tarixiy manbalardan foydalanishga yo‘naltirilgan yakka, juftlikda va jamoa bo‘lib ishlashga mo‘ljallangan  ta'limiy mashqlarni axborotli muhitda reproduktivlik darajalarda qo‘llash asosida takomillashtirilgan;
talabalarda milliy iftixor tuyg‘usining rivojlanganligini baholash mezonlari asar g‘oyasi asosida shaxsiy xulosalarni shakllantirishga o‘rgatuvchi ijtimoiy-badiiy keyslarni shaxsga yo‘naltirilgan pedagogik jarayonda tahliliy munosabat ustuvorligida transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Imom al-Buxoriy asarlari vositasida talabalarda milliy iftixor tuyg‘ularini rivojlantirishga doir tadqiqot natijalari asosida:
talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishda Imom al-Buxoriy asarlarining ijtimoiy-pedagogik imkoniyatlari tarixiylik, madaniyat bilan uyg‘unlik tamoyillarini talabalarning erkin-izlanuvchilik faoliyatiga qadriyatlilik ustuvorligida singdirish asosida aniqlashtirishga doir takliflar “Umumiy pedagogika” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 22-dekabrdagi 537-son buyrug‘i asosida berilgan 537191-son nashr ruxsatnomasi). Natijada tarixiy, falsafiy, pedagogic va psixologik adabiyotlarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlarini tahlil qilishga erishilgan;
Imom al-Buxoriy asarlari vositasida milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishning tashkiliy-metodik modeli talabalarda ahloqiy ustanovkalarni barqarorlashtiruvchi didaktik birliklarni ma'naviy tarbiya jarayoni subektlari funksiyalari bilan optimallashuvini integrativ muhitda ta'minlash asosida takomillashtirishga doir takliflar “Umumiy pedagogika” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 22-dekabrdagi 537-son buyrug‘i asosida berilgan 537191-son nashr ruxsatnomasi). Natijada talaba shaxsi shakllanishida milliy iftixor tuyg‘usining ahamiyati va uni Imom Buxoriy asarlari vositasida rivojlantirishning o‘zaro aloqadorligini asoslash imkoni yaratilgan;
Imom al-Buxoriy asarlari vositasida talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirish texnologiyalari tarixiy manbalardan foydalanishga yo‘naltirilgan yakka, juftlikda va jamoa bo‘lib ishlashga mo‘ljallangan  ta'limiy mashqlarni axborotli muhitda reproduktivlik darajalarda qo‘llash asosida takomillashtirish hamda talabalarda milliy iftixor tuyg‘usi rivojlanganligini baholash mezonlari asar g‘oyasi asosida shaxsiy xulosalarni shakllantirishga o‘rgatuvchi ijtimoiy-badiiy keyslarni shaxsga yo‘naltirilgan pedagogik jarayonda tahliliy munosabat ustuvorligida transformatsiyalash asosida takomillashtirishga doir takliflar “Ona tabiat” mavzusidagi 3D kitobni yaratish” nomli loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2024-yil 09-sentyabrdagi 11-05-4701/04-son dalolatnomasi). Natijada talabalarda milliy iftixor tuyg‘usini rivojlantirishning metodik jihatlarini tadqiq etishga sharoit yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish