Orziqulov Xusnidin To‘lqin o‘g‘lining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar. Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining tarbiyaviy faoliyatga doir komretentligini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped5172.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Qo‘chqarova Feruza Maxamatqosimovna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Panjiev Qurbonniyoz Berdievich, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Tojiboeva Xilolaxon Maxmudovna, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining tarbiyaviy faoliyatga doir komretentligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari milliy qadriyatlarni o‘zlashtirishga yo‘naltirilgan o‘zini-o‘zi rivojlantirish va nazorat qilish  komponentlarini ta’limiy maqsadlar mazmuni bilan maqsadli yaxlitlash hamda umuminsoniy qadriyatlarga sodiqlik tamoyilini birlashtiruvchi intensiv ta’sir reproduktivligini ta’minlash asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentlikni rivojlantirish metodikasi  umumiy va xususiy qoidalarni didaktik jarayon mazmuniga moslashtirish, an’anaviy va innovatsion texnologiyalarning uyg‘unligini ta’minlashga qaratilgan muammoli-mantiqiy mashqlarni kiritish hamda komil insonni tarbiyalash elementlarini empirik baholash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentlikni rivojlantirish modeli shaxsiy namuna ko‘rsatishni rivojlantiruvchi komponentlar va monitoring bloklarining  o‘zaro to‘ldiruvchi pedagogik jihatlarini asosiy kasbiy va shaxsiy fazilatlarni rivojlantiradigan innovatsion ta’lim muhitini yaratish hamda modelli-bashoratli loyihalash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentlikni rivojlantirish samaradorligi muammoli ta’limning ko‘rgazmali, umumlashtiruvchi va eksperimental imkoniyatlarini interaktiv o‘qitishning qayta aloqaga kirishi darajasiga proporsional optimallashtirish hamda resursli, informatsion, kommunikativ funksiyalar bilan integrativlik darajasi uyg‘unligini barqaror ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining tarbiyaviy faoliyatga doir komretentligini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘uisha olingan ilmiu natijalar asosida:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentligini rivojlantirishning didaktik imkoniyatlari milliy qadriyatlarni o‘zlashtirishga yo‘naltirilgan o‘zini-o‘zi rivojlantirish va nazorat qilish  komponentlarini ta’limiy maqsadlar mazmuni bilan maqsadli yaxlitlash hamda umuminsoniy qadriyatlarga sodiqlik tamoyilini birlashtiruvchi intensiv ta’sir reproduktivligini ta’minlash asosida aniqlashtirishga doir takliflar “Tarbiyaviy ishlar metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga sinsdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 1-avgustdagi 277-son buyrug‘i asosida berilgan 277-458 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, boshlang‘ish ta’limda tarbiyaviy faoliyatga doir modulini o‘qitishning didaktik ta’minotini takomillashtirishga xizmat qilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentlikni rivojlantirish metodikasi  umumiy va xususiy qoidalarni didaktik jarayon mazmuniga moslashtirish, an’anaviy va innovatsion texnologiyalarning uyg‘unligini ta’minlashga qaratilgan muammoli-mantiqiy mashqlarni kiritish hamda komil insonni tarbiyalash elementlarini empirik baholash asosida takomillashtirishga doir tavsiyalar RZ-2017927124 raqamli “Taʼlim muassasalarida hamkorlik asosida redagogik faoliuatni rivojlantirish”  nomli louiha doirsida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foudalanilgan (Toshkent davlat redagogika universitetining 2024 uil 11-sentabrdagi 11-05-4848/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarini oila, mahalla va turli tashkilotlar bilan hamkorlikdagi  tarbiyaviy ishlarga doir faoliuatini takomillashtirishning didaktik mazmuni boyitilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tarbiyaviy faoliyatga doir kompetentlikni rivojlantirish modeli shaxsiy namuna ko‘rsatishni rivojlantiruvchi komponentlar va monitoring bloklarining  o‘zaro to‘ldiruvchi pedagogik jihatlarini asosiy kasbiy va shaxsiy fazilatlarni rivojlantiradigan innovatsion ta’lim muhitini yaratish hamda modelli-bashoratli loyihalash asosida takomillashtirishga doir tavsiualar RZ-2017927124 raqamli “Taʼlim muassasalarida hamkorlik asosida redagogik faoliuatni rivojlantirish”  nomli louiha doirsida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foudalanilgan (Toshkent davlat redagogika universitetining 2024 uil 11-sentabrdagi 11-05-4848/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarining   tarbiyaviy faoliyatga doir komretentligini rivojlantirishning amaliu-texnologik tizimini takomillashtirishga erishilgan;
bo‘lajak boshlang‘ish sinf o‘qituvshilarida tarbiyaviy faoliyatga doir komretentlikni rivojlantirish metodikasini samaradorligi muammoli ta’limning ko‘rgazmali, umumlashtiruvshi va eksrerimental imkoniuatlarini interaktiv o‘qitishning qauta aloqa, resursli, informatsion, kommunikativ kabi funksiualar bilan integrativlik darajasi ortimalligini ta’minlash asosida shakillantirishga doir takliflar ““Tarbiyaviy ishlar metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga sinsdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 1-avgustdagi 277-son buyrug‘i asosida berilgan 277-458 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, boshlang‘ish ta’limda tarbiyaviy faoliyatga doir modulini o‘qitishning didaktik ta’minotini takomillashtirishga xizmat qilgan.  

Yangiliklarga obuna bo‘lish