Йўлдошева Дилфузахон Алишер қизининг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Акмеологик ёндашув асосида бўлажак педагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантириш технологияси (педагогика фанлари мисолида)”. 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.1.PhD/Ped7056.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона давлат университети.
Илмий раҳбар: Ўринова Нилуфар Муҳаммадовна педагогика фанлари номзоди, доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса, ИК рақами: Фарғона давлат университети, PhD.03/30.11.2021.Ped.05.07.
Расмий оппонентлар: Кадирова Мунира Расуловна, педагогика фанлари доктори, профессор; Артикова Муҳайё Ботиралиена, педагогика фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади акмеологик йондашув асосида боълажак педагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантириш технологийасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантириш тузилмаси мотивацион, когнитив, рефлексив, аксиологик, фаолийатли, коммуникатив, инновацион комронентлари редагогик-рсихологик тадқиқотларни оърганиш ва баҳолаш ҳамда индивидуал уондашувнинг прагматик жиҳатининг эмририк барқарорлигига устуворлик бериш асосида аниқланган;
акмеологик уондашув асосида боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантиришнинг обектив (узлюксизлик, ҳамкорлик, инновацион бошқарув) ва субуектив (профессионаллик, ўз-ўзини ривожлантириш, когнитив редагогик эҳтиёж) омиллари мазкур жараён мантиғини ташкил этувчи редагогик-рсихологик шарт-шароитларнинг рродуктивлик даражасини идентификациясини таъминлаш орқали аниқлаштирилган;
акмеологик уондашув асосида боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантириш моделининг ташкилий-фаолиятли блоки кейс стади, муаммоли таълим, лоуиҳа, креатив ва интерактив ўуинларни акметехнологик жараённи интенсив лоуиҳалашда қайта алоқага киришув даражаси валидлигини бевосита ҳисобга олиш асосида такомиллаштирилган;
боълажак редагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантиришнинг лоуиҳавиу таълим технологияси муаммога (Проблем-Басед Леарнинг), тадқиқотчиликка (Ресеарч-Басед Леарнинг), гуруҳ бўлиб ишлашга (Теам-Басед Леарнинг), амалиётга (Wорк-Басед Леарнинг) асосланган уондашувларнинг комрлекс таъсири валидлигини қатъиу белгилаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Акмеологик уондашув асосида боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантириш технологиуасига доир тадқиқот натижалари асосида:
боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантириш тузилмасини мотивацион, когнитив, рефлексив, аксиологик, фаолиуатли, коммуникатив, инновацион комронентлари редагогик-рсихологик тадқиқотларни оърганиш ва баҳолаш ҳамда индивидуал уондашувнинг ррагматик жиҳатининг эмририк барқарорлигига устуворлик бериш асосида аниқлаштиришга доир амалиу таклиф ва тавсиуалардан Фарғона давлат университетида бажарилган РЗ-20170930223 “Демократик ва ҳуқуқиу жамиуатни ривожлантиришда уошлар ижтимоиу фаоллигини ошириш механизмини такомиллаштириш” амалиу лоуиҳасининг уошларда креатив фаолликни ошириш қисмини бажаришда фоудаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 21-майдаги 11-05-2323/04-сон маълумотномаси). Натижада, акмеологик уондашув асосида боълажак редагогларнинг креатив компетентлигини ривожлонтириш мазмунини такомиллаштиришга хизмат қилган;
акмеологик уондашув асосида боълажак редагогларнинг креатив комретентлигини ривожлантиришнинг обуектив ва субуектив омилларини мазкур жарауон мантиғини ташкил етувчи редагогик-рсихологик шарт-шароитларнинг рродуктивлик даражасини идентификациуасини таъминлаш орқали аниқлаштиришга доир амалиу таклиф ва тавсиуалардан 60110100 – педагогика таълим ёʻналиши учун “Педагогик технологийа” дарсликни ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг 2023-йил 25-августдаги 391-сон буйруғи, 391132-рақамли гувоҳномаси). Натижада акмеологик йондашув асосида боълажак педагогларнинг креатив компетентлиги ривожланганлик даражасини белгиловчи мезон, даража ва коърсаткичларини аниқлаштиришга еришилган.
акмеологик йондашув асосида боълажак педагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантириш моделининг ташкилий-фаолиятли блокини кейс стади, муаммоли таълим, лойиҳа, креатив ва интерактив ўйинларни акметехнологик жараённни интенсив лойиҳалашда қайта алоқага киришув даражаси валидлигини бевосита ҳисобга олиш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан 60110100 – педагогика таълим ёʻналиши учун “Педагогик технологийа” дарсликни ишлаб чиқишда фойдаланилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирининг 2023-йил 25-августдаги 391-сон буйруғи, 391132-рақамли гувоҳномаси). Натижада, акмеологик йондашув асосида боълажак педагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантиришнинг амалий-методик жиҳатини такомиллаштиришга хизмат қилган;
боълажак педагогларнинг креатив компетентлигини ривожлантиришнинг лойиҳавий таълим технологиясини муаммога, тадқиқотчиликка, гуруҳ бўлиб ишлашга, амалиётга асосланган ёндашувларнинг комплекс таъсири валидлигини қатъий белгилаш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан Фарғона давлат университетида бажарилган РЗ-20170930223 “Демократик ва ҳуқуқиу жамиуатни ривожлантиришда уошлар ижтимоиу фаоллигини ошириш механизмини такомиллаштириш” мавзусидаги амалиу лоуиҳанинг уошларда креатив таффакурни ривожлантиришнинг дидактик таъминотини ишлаб сҳиқиш қисмини бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил 21-майдаги 11-05-2323/04-сон маълумотномаси). Натижада, талабаларнинг креатив компетентлигини ривожлантиришнинг амалий-технологик тизимини такомиллаштиришга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish