Sayt test rejimida ishlamoqda

Наримбетова Захия Ахмедовнанинг
фалсафа доктори (PhD) ҳимояси ҳақида эълон

И.    Умумий маълумотлар. 
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Умумий о`рта таълим мактабларида ахборот-коммуникацион технологиялари асосида о`қувчиларнинг геометрик компетенцияларини ривожлантириш (10-11 синфлар мисолида)”, 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси ро`йхатга олинган рақам: Б2020.2.ПҳД/Пед1660.
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Чирчиқ давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Турсунов Икромжон Гуламжонович, физика-математика фанлари доктори, профессор. 
ИК фаолият ко`рсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Чирчиқ давлат педагогика университети, ДСc.03/30.04.2021.Пед.82.01. 
Расмий оппонентлар: Нурманов Абдуназар Тошбоевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Тилегенов Асқар педагогика фанлари доктори, профессор.
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация ё`налиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ.Тадқиқотнинг мақсади ахборот-коммуникацион технологиялари воситасида умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш бо`йича илмий-услубий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги қуйидагилардан иборат: 
ахборот-коммуникацион технологиялари воситасида умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш омиллари ҳамда педагогик шарт-шароитларини ахборот-коммуникацион ва педагогик технологияларнини интеграйсиялаш асосида самарали ҳамкорликдаги фаолиятини амалга ошириш имкониятлари аниқлаштирилган;
умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрияга оид компетенцияларини ривожлантиришда масофавий таълим ва електрон-модулли ахборот-коммуникацион технологиялари имкониятлари о`қувчиларда геометрия бо`йича компетенцияларни шакллантириш босқичлари (мотивацион, когнитив, фаолиятга оид, амалий) мазмунига виртуал лаборатория воситалари асосида амалга ошириладиган дидактик вазифаларни киритиш асосида кенгайтирилган;
ахборот-коммуникацион технологиялари воситасида умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш модели таълим жараёнида маълумотларни тақдим етишнинг ҳар хил шаклларидан фойдаланиш, амалий характердаги геометрик вазифаларни комплекс моделлаштириш ҳамда о`қувчиларнинг о`з-о`зини ва о`заро бир-бирини баҳолаш технологиялари асосида такомиллаштирилган; 
умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш жараёнида ахборот-коммуникацион масофавий таълим ва електрон модулли технологиялардан фойдаланиш механизмлари о`қувчиларнинг о`қув фаолиятини ташкил етиш жараёнида о`қув лойиҳаларини яратиш ва амалга ошириш орқали такомиллаштирилган. 
ИВ.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Aхборот-коммуникацион технологиялари воситасида умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш омиллари ҳамда педагогик шарт-шароитлари ахборот-коммуникацион ва педагогик технологияларни интеграциялаш, о`қувчиларнинг синфдан ташқари ишларини ташкил етиш, самарали ҳамкорликдаги фаолиятни амалга ошириш имкониятларини кенгайтириш орқали аниқлаштиришга оид таклифлардан:
умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрияга оид компетенцияларини ривожлантиришда масофавий таълим ва електрон-модулли ахборот-коммуникацион технологиялари имкониятлари о`қувчиларда геометрия бо`йича компетенцияларни шакллантириш босқичлари (мотивацион, когнитив, фаолиятга оид, амалий) мазмунига виртуал лаборатория воситалари асосида амалга ошириладиган дидактик вазифаларни киритиш бо`йича таклифлар “Информатика” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий ва о`рта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 23 ноябрдаги 500-сонли буйруғи асосида берилган 500-137-сон нашр рухсатномаси). Натижада умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантиришга оид дидактик материаллар самарадорлиги таъминлашга еришилган;
ахборот-коммуникацион технологиялари воситасида умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш модели таълим жараёнида маълумотларни тақдим етишнинг ҳар хил шаклларидан фойдаланиш, амалий характердаги геометрик вазифаларни комплекс моделлаштириш ҳамда о`қувчиларнинг о`з-о`зини ва о`заро бир-бирини баҳолаш технологияларини жорий етишга оид тавсиялардан МРБ-ОТ-2019-23 рақамли “Замонавий ахборот-коммуникация технологияларидан фойдаланган ҳолда педагог кадрларни тайёрлашнинг илмий-методик таъминоти” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 19-апрелдаги 02-07-1089/04-сон маълумотномаси). Натижада умумий ўрта таълим мактабларида ўқувчиларнинг геометрик компетенцияларини ривожлантиришда ахборот-коммуникацион масофавий таълим ва електрон-модулли технологияларини жорий етишнинг илмий-методик таъминотини такомиллаштиришга еришилган;
умумий о`рта таълим мактаблари юқори синф о`қувчиларининг геометрик компетенцияларини ривожлантириш жараёнида ахборот-коммуникацион масофавий таълим ва електрон модулли технологиялардан фойдаланиш механизмлари о`қувчиларнинг о`қув фаолиятини ташкил етиш жараёнида о`қув лойиҳаларини яратиш ва амалга ошириш, уларнинг индивидуал қобилиятларини аниқлаш усулларини, универсал о`қув ҳаракатларини шакллантириш воситаларини, когнитив ко`никмаларини баҳолашнинг турли усулларини қо`ллаш орқали такомиллаштиришга оид таклифлар “Информатика” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий ва о`рта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 23 ноябрдаги 500 сонли буйруғи асосида берилган 500-137 сон нашр рухсатномаси). Натижада умумий о`рта таълим мактабларида о`қувчиларнинг геометрик компетенцияларини ривожлантиришнинг дидактик таъминоти яхшиланган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish