Sayt test rejimida ishlamoqda

Марасулова Доно Нигматуллайевнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш”, 13.00.08 – Мактабгача таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.4.PhD/Ped2054.
Илмий раҳбар: Джамилова Наргиза Нуритдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Aбдураҳимова Дилфуза Aлийевна, педагогика фанлари доктори (ДСc), профессор; Назирова Гўзал Маликовна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Йетакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшдаги болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологиялардан фойдаланиш бўйича таклифлар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш имкониятлари ўйинли-ижодий муҳитни яратишга қаратилган мотивацион-рағбатловчи, мазмунли-фаолиятли, емоционал-баҳоловчи компонентлар интеграсияси ҳамда ижодий-нутқий фаолликка йўналтирувчи функцияларни ривожлантириш жараёнларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатиш самарадорлиги амалий фаолият тажрибасини таркиб топтиришга йўналтирилган ўз нутқини ривожлантириш, биргаликдаги фаол ҳаракат ҳамда мулоқот жараёнида нутқий компетенцияларни намоён етишга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш модели когнитив-ўйинли, коммуникатив- ижодий турларини биргаликда ва индивидуал фаолиятга мос кетма-кет ҳаракатлар билан уйғунлигини жадаллаштириш асосида такомиллаштирилган;
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш мезонлари шахсий ва нутқий фаоллигини оширишнинг таълимий мақсадларга мослигини адаптив-дидактик топшириқлар мазмунига уйғун тарзда босқичма-босқич киритиб бориш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: 
Интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланишга доир тадқиқот натижалари асосида:
    интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш имкониятлари ўйинли-ижодий муҳитни яратишга қаратилган мотивацион-рағбатловчи, мазмунли-фаолиятли, емоционал-баҳоловчи компонентлар интеграсияси ҳамда ижодий-нутқий фаолликка йўналтирувчи функцияларни ривожлантириш жараёнларига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 14 февралдаги 02-07-455/04-сон маълумотномаси). Натижада интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини мултимедиа технологиялари асосида ўргатишнинг хусусиятларини аниқлашга еришилган;
    интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатиш самарадорлиги амалий фаолият тажрибасини таркиб топтиришга йўналтирилган ўз нутқини ривожлантириш, биргаликдаги фаол ҳаракат ҳамда мулоқот жараёнида нутқий компетенцияларни намоён етишга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли “Шахс тарбиясида миллий хусусиятларни тадқиқ етишнинг методологик асосларини такомиллаштириш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 14 февралдаги 02-07-455/04-сон маълумотномаси). Натижада интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини мултимедиа технологияларидан фойдаланиш жараёнини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган;
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш модели когнитив-ўйинли, коммуникатив- ижодий турларини биргаликда ва индивидуал фаолиятга мос кетма-кет ҳаракатлар билан уйғунлигини жадаллаштириш асосида такомиллаштиришга доир тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 14 февралдаги 02-07-455/04-сон маълумотномаси). Натижада интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини мултимедиа технологиялари асосида ўргатиш модели такомиллаштиришга шароит яратилган;
интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини ўргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш мезонлари шахсий ва нутқий фаоллигини оширишнинг таълимий мақсадларга мослигини адаптив-дидактик топшириқлар мазмунига уйғун тарзда босқичма-босқич киритиб бориш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли “Шахс тарбиясида миллий хусусиятларни тадқиқ етишнинг методологик асосларини такомиллаштириш” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни амалда бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 14 февралдаги 02-07-455/04-сон маълумотномаси) . Натижада интегратив ёндашув асосида 5-6 ёшли болаларга инглиз тилини оргатишда мултимедиа технологияларидан фойдаланиш мезонларини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish