Sayt test rejimida ishlamoqda

Aбдуллайев Собиржон Сохиб ўғлининг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Таълим жарауонида талабаларда ижтимоиу дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг редагогик асосларини такомиллаштириш”, 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2020.4.ПҳД/Пед2060.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона давлат университети.
Илмий раҳбар: Еркабойева Нигора Шерматовна, педагогика фанлари доктори, доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса, ИК рақами: Фарғона давлат университети, ПҳД.03/30.11.2021.Пед.05.07. 
Расмий оппонентлар: Ходжайев Бегзод Худойбердийевич, педагогика фанлари доктори, профессор; Aсқарова Ўғулхон Мамашакировна, педагогика фанлари доктори, профессор. 
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади таълим жараёнида талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг педагогик асосларини такомиллаштиришдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
        ижтимоий дахлдорлик фазилати мазмунли, жараёнли, коммуникатив, мотивацион-қадриятли компонентларни ўзида акс еттириши, турли социал ролларни амалга ошириш воситасида жамият билан интеграциясини таъминлайдиган ижтимоий билим ва кўникмалар, амалий фаолият тажрибаси ва қобилиятлар мажмуи сифатида шахс ижтимоийлашуви барқарорлигига продуктив таъсир кўрсатиши асосланган;
        талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантириш жараёнининг амалий (ҳаётий фаолият), адаптив (шахсий ва ижтимоий аҳамиятни англаш), интеграцион (ижтимоий гуруҳлар ва жамоатчилик билан ҳамкорлик), мақомли (жамиятда ўз ўрнини топиш), ролли (ижтимоий-маданий меъёрларни ўзлаштириш) каби функсиялари фуқаролик ва касбий позициясига устуворлик бериш орқали аниқлаштирилган;
        таълим жараёнида талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантириш моделининг ташкилий-педагогик компоненти бўлажак мутахассиснинг ижтимоий-иқтисодий, меъёрий-ҳуқуқий, коммуникатив тайёргарлигини шакллантиришга йўналтирилган “Ижтимоий дахлдорликни ривожлантириш методикаси” електив курсини “Янги Ўзбекистон стратегияси” модули билан фанлараро интеграциясини таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг таълим жараёнида узвийлик ва узлуксиз тамойилини ҳисобга олиш, ижтимоий кўникма ва малакаларни шакллантиришга хизмат қиладиган ҳаётий ва касбий вазиятларни моделлаштириш каби педагогик шарт-шароитлари компетенсивий ёндашувга устуворлик бериш орқали такомиллаштирилган;
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Таълим жараёнида талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг педагогик асосларини такомиллаштиришга доир тадқиқот натижалари асосида:
ижтимоий дахлдорлик фазилати мазмунли, жараёнли, коммуникатив, мотивацион-қадриятли компонентларни ўзида акс еттириб, турли социал ролларни амалга ошириш воситасида жамият билан интеграциясини таъминлайдиган ижтимоий билим ва кўникмалар, амалий фаолият тажрибаси ва қобилиятлар мажмуи сифатида шахс ижтимоийлашуви барқарорлигига продуктив таъсир кўрсатишини асослаш, талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантириш жараёнининг амалий, адаптив, интеграцион, мақомли, ролли каби функсияларини фуқаролик ва касбий позициясига устуворлик бериш орқали аниқлаштиришга доир таклифлардан Тошкент давлат педагогика университети бажарилган ПЗ-20170923121. “Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” (2017-2020 йй.) амалий лойиҳасининг талабаларда ҳамкорликда ишлаш компетенсиясини шакллантириш қисмини бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 ноябрдаги 02-07-4107/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг компетенсиявий ёндашув билан уйғунлигини таъминлашга хизмат қилган;
таълим жараёнида талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантириш моделининг ташкилий-педагогик компонентини бўлажак мутахассиснинг ижтимоий-иқтисодий, меъёрий-ҳуқуқий, коммуникатив тайёргарлигини шакллантиришга йўналтирилган “Ижтимоий дахлдорликни ривожлантириш методикаси” електив курсини “Янги Ўзбекистон стратегияси” модули билан фанлараро интеграциясини таъминлаш асосида такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан Тошкент давлат педагогика университети бажарилган ПЗ-20170923121. “Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” (2017-2020 йй.) амалий лойиҳасининг талабаларда ҳамкорликда ишлаш компетенсиясини шакллантириш қисмини бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 ноябрдаги 02-07-4107/04-сон далолатномаси). Натижада, талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг ҳамкорликда ўқитиш технологиясини такомиллаштиришга хизмат қилган;
талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантиришнинг таълим жараёнида узвийлик ва узлуксиз тамойилини бевосита ҳисобга олиш, ижтимоий кўникма ва малакаларни шакллантиришга хизмат қиладиган ҳаётий ва касбий вазиятларни моделлаштириш каби педагогик шарт-шароитларини компетенсивий ёндашувга устуворлик бериш орқали такомиллаштиришга доир амалий таклиф ва тавсиялардан Тошкент давлат педагогика университети бажарилган ПЗ-20170923121. “Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш” (2017-2020 йй.) амалий лойиҳасининг мактаб ва олий таълим ҳамкорлигини таъминлашнинг педагогик механизмлари қисмини бажаришда фойдаланилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 ноябрдаги 02-07-4107/04-сон далолатномаси). Натижада, аудиториядан ташқари машғулотларда талабаларда ижтимоий дахлдорлик фазилатини ривожлантириш самарадорлигини оширишга еришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish