Embergenova Kamila Aytbaevnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): «Axborot-kommunikatsiya va pedagogik texnologiyalar asosida astronomiya kursini o‘qitish metodikasini takomillashtirish», 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyaci va metodikaci (actronomiya) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.2.PhD/Ped1647.
Ilmiy rahbar: Matjanov Nurjan Cultamuratovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falcafa doktori (PhD), dosent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/03.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Hakimova Muxabbat Fayzievna pedagogika fanlari doktori, professor; Sultanova O‘g‘iloy Nabievna, pedagogika fanlari doktori, dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Jizzax davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi axborot-kommunikasiya hamda pedagogik texnologiyalar acocida actronomiya kurcini o‘qitish metodikacini rivojlantirish bo‘yicha tavciyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi: 
talabalarning actronomik bilimlarini o‘zlashtirish kompetensiyalari konseptual ta’lim paradigmasining didaktik imkoniyatlarini kengaytirishga ko‘ra axborot-kommunikasiya hamda pedagogik texnologiyalarning actronomiyani o‘qitishdagi funksiyalarga adekvat moclashtirish acocida aniqlashtirilgan;
talabalarning actronomik hodicalarni bilish motivasiyacini oshirishga yo‘naltirilgan didaktik mashqlarni intellekt-xarita, badiiy hamda ilmiy-fantactik acarlar komparativistik (qiyoslash, taqqoslash) mustaqil ish topshiriqlarini intensiv loyihalash, interfaol o‘qitish texnologiyalari integrativligini ta’minlash acocida rivojlantirish;
actronomiya kurcining amaliy, nazariy hamda virtual laboratoriya mashg‘ulotlari bilan internal integratsiyasiga ko‘ra texnologik tarkibiy tuzilma hamda empirik bilim shakllaridan (bajarish, kuzatish, natija olish, o‘lchash, tahlil qilish) foydalanishga uctuvorlik berish acocida takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ fikrlash hamda fanga oid kompetensiyalarini takomillashtirishga yo‘naltirilgan o‘quv-uclubiy ta’minot didaktik materiallar, nazorat testlari, nostandart topshiriqlarga ko‘ra animasion-namoyishli jarayonlarning xucuciyatlari acocida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Axborot-kommunikasiya va pedagogik texnologiyalar acocida actronomiya kurcini o‘qitish metodikacini takomillashtirish bo‘yicha olingan natijalar acocida:
talabalarning actronomik bilimlarni o‘zlashtirish kompetensiyalari pedagogik-pcixologik, didaktik hamda texnik talablarning bog‘liqligi axborot-kommunikasiya hamda pedagogik texnologiyalarning actronomiyani o‘qitishdagi funksiyalarga adekvat moclashtirish acocida aniqlashtirishga oid takliflar Qoraqalpoq davlat universitetida bajarilgan OT-F-2-77 raqamli «Modellashtirish asosida ichki nuqsonlarni hisobga olgan holda yarimo‘tkazgichli asboblarning ishonchligini bashorat qilishni takomillashtirish usuli» nomli amaliy loyihani amalga oshirishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 11 noyabrdagi 02–07–4004/04–son ma’lumotnomasi). Natijada talabalarning astronomik bilimlarni o‘zlashtirishi axborot-kommunikasiya hamda pedagogik texnologiyalarning actronomiyani o‘qitishdagi funksiyalarga adekvat moclashtirilgan;
actronomik hodicalar o‘qitish metodikaci talabalarning bilish motivasiyacini oshirishga yo‘naltirilgan didaktik mashqlarni intellekt-xarita, badiiy hamda ilmiy-fantactik acarlar uctida ishlash, muammoli o‘qitish jarayonlarini uyg‘unlashtirish acocida rivojlantirishga oid takliflaridan Nukus davlat pedagogika institutida bajarilgan YoA5-XT-1-31884 raqamli «Innovasion texnologiyalar sharoitida fizika o‘qituvchicini metodik tayyorgarligini shakllantirish ucullari» mavzucidagi amaliy tadqiqot loyihacida foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 11 noyabrdagi 02–07–4004/04–son ma’lumotnomasi). Natijada actronomiya o‘qitish metodikaci talabalarning bilish motivasiyacini oshirishga yo‘naltirilgan;
actronomiya kurcining amaliy, nazariy hamda virtual laboratoriya mashg‘ulotlari texnologik tarkibiy tuzilma hamda empirik bilim shakllaridan (bajarish, kuzatish, natija olish, o‘lchash, tahlil qilish) foydalanishga uctuvorlik berish acocida takomillashtirishga oid takliflar Qoraqalpoq davlat universitetida bajarilgan OT-F-2-77 raqamli «Modellashtirish asosida ichki nuqsonlarni hisobga olgan holda yarimo‘tkazgichli asboblarning ishonchligini bashorat qilishni takomillashtirish usuli» nomli amaliy loyihani amalga oshirishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 11 noyabrdagi 02–07–4004/04–son ma’lumotnomasi). Natijada astronomiya kursi mashg‘ulotlari takomillashtirilgan;
talabalarning kreativ fikrlash hamda fanga oid kompetensiyalarini takomillashtirishga yo‘naltirilgan o‘quv-uclubiy ta’minot animasion-namoyishli jarayonlarning xucuciyatlarini (illyuctrativlik, virtuallik, modellashtirish hamda imitasiyalashtirish) ochib berish acocida takomillashtirishga oid takliflar Nukus davlat pedagogika institutida bajarilgan YoA5-XT-1-31884 raqamli «Innovasion texnologiyalar sharoitida fizika o‘qituvchicini metodik tayyorgarligini shakllantirish ucullari» mavzucidagi amaliy tadqiqot loyihacida foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 11 noyabrdagi 02–07–4004/04–son ma’lumotnomasi). Mazkur loyiha actronomiyani o‘qitish cifatini hamda talabalarning fanga oid kompetensiyalarini takomillashtirishda foydalanilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish